Wednesday, 8 May 2024

Model AIDA – podstawowe narzędzie marketingu

Model AIDA to jeden z przykładów, który oferowany jest przez firmę skupiającą się m.in. na content marketingu. Pomaga on zwrócić uwagę odbiorcy na ofertę danej firmy. To on zachęca do złożenia zamówienia. Jeżeli przedsiębiorca zadaje sobie pytanie o to, jak wzbudzić jego zainteresowanie (konsumenta), powinien zapoznać się ze szczegółami odnoszącymi się do modelu AIDA.

  1. Model AIDA w internecie
  2. Kto stworzył model AIDA?

Model AIDA w internecie

Na adwords-seo.pl można znaleźć wiele wskazówek odnoszących się do działań w internecie. Nie ma co ukrywać, że każda firma powinna zainteresować się światem wirtualnym, ponieważ to właśnie tam swoją uwagę skupiają potencjalny klienci. Wzbudzenie zainteresowania takich osób nie jest łatwe. Tym bardziej że konkurencja „nie śpi”. Na szczęście, ma się do dyspozycji takie narzędzia, jak model AIDA, który poprawi widoczność, m.in. w mediach społecznościowych. AIDA w świecie wirtualnym to tak naprawdę kilka następujących po sobie kroków, które prezentują się w następujący sposób:

  1. Attention – to moment, kiedy stawia się na reklamę (najczęściej tą płatną). To właśnie wtedy potencjalni klienci dowiadują się, że mają do czynienia z taką firmą. Trzeba tak tworzyć treści, aby zachęcić dane osoby do dalszego czytania.
  2. Interest – czyli zainteresowanie produktem. Potencjalny klient dowiaduje się, jaka jest specjalizacja danej firmy. Na tym etapie udaje się przyciągnąć uwagę na dłużej.
  3. Desire – pragnienie posiadania. Konsument jest uświadamiany, że dany produkt jest mu potrzebny. Często właśnie na tym poziomie wykorzystywany jest język korzyści. Warto zapoznać się z pojęciem, do czego on się właśnie odnosi.
  4. Action – lub call to action. Czyli wezwanie do działania. W tym przypadku mowa jest o podjęciu decyzji zakupowej. Konsument będzie cieszył się z posiadania danego produktu, a firma będzie mogła podsumować swoje zyski.

Kto stworzył model AIDA?

Za stworzenie modelu AIDA odpowiada Elmo Lewis. Był on odpowiedzialny za reklamę i sprzedaż. To on dostrzegł, że nie tak łatwo zdobyć uwagę klienta. Nie jest to jednak niemożliwe. AIDA to podstawowy model, który stosowany jest w wielu firmach. Nie tylko, jeśli chodzi o usługi realizowane w świecie wirtualnym. O modelu Aida nie można zapomnieć także w przypadku sprzedaży bezpośredniej. Wśród przedstawicieli handlowych jest to pojęcie doskonale znane. Nawet w przypadku jednorazowych akcji promocyjnych. Dzięki temu zdobycie uwagi klienta, a co za tym dalej idzie zwiększenie zysków, nie będzie stanowiło żadnego problemu.

Dodaj komentarz